Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mi Mad-y pozostały po akcji ASO i obecnie konfiguracja jak wyżej czyli Lesjio19 + Mad w środku i po 2 tys km . nadal trzyma 405 mm , Lpg full + 1/2 Pb . Ogólnie auto idzie jak po szynach i dociążenia na maxa mi nie straszne .

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
      Ogólnie auto idzie jak po szynach i dociążenia na maxa mi nie straszne .
      Się wie Panie W

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • no to juz wiadomo co wybrać
        szkoda, że praktycznie nigdzie już nie można kupić tych MAD-ów

        Komentarz


        • Pytanie do znawców i tych co wymieniali sprężyny. Octavia z LPG, 1/2 LPG, 1/2 PB, w zasadzie bez obciążenia (tylko 2 foteliki i bez kogokolwiek w środku). Wychodzi 360 mm. Rozumiem, że nie jest to ok? Docelowo w samochodzie będą jeździły 4 osoby + graty w bagażniku + ten LPG. Przy tej konfiguracji Lesjo 20 czy Monroe? Duża jest różnica na twardości?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez clawien Zobacz wpis
            Wychodzi 360 mm. Rozumiem, że nie jest to ok?
            Zdecydowanie nie OK.

            Zamieszczone przez clawien Zobacz wpis
            ocelowo w samochodzie będą jeździły 4 osoby + graty w bagażniku + ten LPG. Przy tej konfiguracji Lesjo 20 czy Monroe?
            Z takim załadunkiem to zaryzykowałbym Monroe (sam mam Lesjo 20stki).
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • Zamieszczone przez redhead Zobacz wpis
              szkoda, że praktycznie nigdzie już nie można kupić tych MAD-ów
              Sprężyny progresywne zwiększające ładowność samochodu MAD Power Springs – Sprężyny progresywne - wzmacniające MAD Power Springs

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • Zamieszczone przez clawien Zobacz wpis
                Pytanie do znawców i tych co wymieniali sprężyny. Octavia z LPG, 1/2 LPG, 1/2 PB, w zasadzie bez obciążenia (tylko 2 foteliki i bez kogokolwiek w środku). Wychodzi 360 mm. Rozumiem, że nie jest to ok? Docelowo w samochodzie będą jeździły 4 osoby + graty w bagażniku + ten LPG. Przy tej konfiguracji Lesjo 20 czy Monroe? Duża jest różnica na twardości?
                monroe sp3349 (chyba że o innych piszesz) zdecydowanie za twardo - gdzieś wcześniej są moje wpisy i fotki z tymi sprężynami. Chyba że na co dzień wozisz pełny stan i pełny bagażnik, bo dociążony komfortowo się prowadzi.


                Moje MPI

                ...Dominik...

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis

                  monroe sp3349 (chyba że o innych piszesz) zdecydowanie za twardo - gdzieś wcześniej są moje wpisy i fotki z tymi sprężynami. Chyba że na co dzień wozisz pełny stan i pełny bagażnik, bo dociążony komfortowo się prowadzi.
                  A orientujesz się ile fabrycznie powinno być prześwitu z przodu?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez clawien Zobacz wpis

                    A orientujesz się ile fabrycznie powinno być prześwitu z przodu?
                    nie pamiętam dokładnie, ale coś 39-41. Poszukaj w wątku, bo przewijała się fotka z tymi danymi technicznymi i rysunkiem.


                    Moje MPI

                    ...Dominik...

                    Komentarz


                    • Czy te same sprężyny Lesjofors 4285720 pasują do liftbacka (1Z3)? A jeśli nie to jakie mogę założyć żeby nieco podwyższyć tył? Przy pełnym zbiorniku i nieco załadowanym bagażniku za nisko siedzi...
                      Octavia II Ambiente 1,6 MPI (75kW/102KM) + LPG LandiRenzo Omegas
                      Navi & CB on board ;-)

                      Komentarz


                      • Ja do 1Z3 z LPG zakładałem KYB wzmocnione, ale nie podam numeru bo nie pamiętam. One są grubsze i krótsze ale twardsze i auto tak nie siada. Jeśli stoi na pusto to jest mniej więcej poziomo, przy załadunku trochę siada ale niewiele.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez FocusPocus Zobacz wpis
                          Lesjofors 4285720 pasują do liftbacka (1Z3)?
                          Wielokrotnie padały w tym temacie informacje, że tak - i całkiem nieźle się sprawują. LS 42 857 20 mam u siebie od paru lat.
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                            Ja do 1Z3 z LPG zakładałem KYB wzmocnione, ale nie podam numeru bo nie pamiętam. One są grubsze i krótsze ale twardsze i auto tak nie siada. Jeśli stoi na pusto to jest mniej więcej poziomo, przy załadunku trochę siada ale niewiele.
                            Ja do mojej O1 a LPG też dawałem KAYABA HD. Polecam.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez redhead Zobacz wpis
                              no to juz wiadomo co wybrać
                              szkoda, że praktycznie nigdzie już nie można kupić tych MAD-ów
                              esjot.info Autoryzowany sprzedawca MAD
                              Superb - 2 Kombi

                              Komentarz


                              • Witam,
                                LESJOFORS 4285720 jedna poddała się właśnie po 4 latach, myślę o MONROE SP3349.
                                PB, LPG zazwyczaj na full, koło zapasowe też zawsze w bagażniku. Przewalam ten wątek i się zastanawiam czy nie będzie za twardo i za wysoko?
                                Ktoś coś ciekawego innego zakładał? KYB, SACHS, MAGNUM?

                                Komentarz


                                • Witam panowie, miałem ten sam problem, czyli przycieranie o różne rzeczy przy załadowanym kufrze i pewnego dnia po strzeliła mi jedna sprężyna. Po przeczytaniu całego wątku postanowiłem wrzucić LESJOFORS 4285727. Mam teraz pewien zgryz ponieważ jak się okazało po jakichś 2kkm tył siedzi na 370mm (liftback z gazem + dojazdowka i trochę gratów olej, płyn do spryskiwaczy itp.)
                                  pytanie do osób, które wrzuciły ls27 jaką macie teraz odległość od środka koła do nadkola?

                                  Komentarz


                                  • Po ponownym przekopaniu całego wątku padło na MONROE SP3349. Przed wymianą ok. 36 cm, po wymianie jedna strona 41,5 cm, druga 42 cm. Okazało się że obie LESJOFORS 20 pękły po 4 latach użytkowania. Od razu wymienione gumy i odboje amortyzatorów.

                                    Komentarz


                                    • IMG_20210521_163738.jpg

                                      Komentarz


                                      • Ale ładnie umyta do fotografii


                                        Zamieszczone przez dominrulez Zobacz wpis
                                        po wymianie jedna strona 41,5 cm, druga 42 cm.
                                        chyba wzorowo

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • Witajcie, u mnie ten sam problem obcierania o cokolwiek podczas podróży z rodzinką. W zeszłym roku z 4 osobami, bagażami i rowerami na dachu auto wyglądało jakby właśnie startowało do lotu. Tydzień temu 4 osoby i odrobina bagażu i masakra. Przejrzałem temat i wybrałem Lesjofors 4285720.
                                          Mam natomiast pytanie gdzie na necie kupujecie części. Jest sporo sklepów i aukcji na allegro.
                                          Jak macie jakieś sprawdzone sklepy i możecie się podzielić tą wiedzą to będę bardzo wdzięczny.
                                          O2 FL COMBI 1.6 TDI CR CAYC[/url]

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez wielb Zobacz wpis
                                            Witajcie, u mnie ten sam problem obcierania o cokolwiek podczas podróży z rodzinką. W zeszłym roku z 4 osobami, bagażami i rowerami na dachu auto wyglądało jakby właśnie startowało do lotu. Tydzień temu 4 osoby i odrobina bagażu i masakra. Przejrzałem temat i wybrałem Lesjofors 4285720.
                                            Mam natomiast pytanie gdzie na necie kupujecie części. Jest sporo sklepów i aukcji na allegro.
                                            Jak macie jakieś sprawdzone sklepy i możecie się podzielić tą wiedzą to będę bardzo wdzięczny.
                                            Ja zamawiałem sprężyny od kolegi z forum konkon za lesjofors 4285727 płaciłem 142zł za 1 szt polecam
                                            inne części też od niego biorę od kilku lat przesyłka zawsze na czas bez problemów
                                            Skoda Octavia II FL
                                            Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                            https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                            Komentarz


                                            • Kilka lat temu "20" kupiłem w Intercarsie.
                                              Generalnie żródło dowolne, byleby towar był pełnowartościowy i w normalnej cenie.
                                              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                              Komentarz


                                              • Ja też zaopatruje się w Oil-spa u konkona. Ja akurat wybrałem Monroe. Było to kilka lat temu. Do dziś nie narzekam.

                                                Moja Octavia:
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                                Rafał

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez dominrulez Zobacz wpis
                                                  Po ponownym przekopaniu całego wątku padło na MONROE SP3349. Przed wymianą ok. 36 cm, po wymianie jedna strona 41,5 cm, druga 42 cm. Okazało się że obie LESJOFORS 20 pękły po 4 latach użytkowania. Od razu wymienione gumy i odboje amortyzatorów.
                                                  też kiedyś je miałem, wydawało się OK. Zmieniłem na Lesjo 19. Monroe są OK jak dociążysz je. Ja większość na pusto, i dla mnie za twardo było.


                                                  Moje MPI

                                                  ...Dominik...

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                                    U mnie po ułożeniu Monroe HD z pełnymi zbiornikami,zapas,hak wymiar jest 395mm, a i jak bagażnik z trzema rowerami założe to i wyglada tył normalnie i prowadzi się auto bardzo dobrze.
                                                    Jak ktoś często jeździ załadowanym autem +hak i platforma z rowerami (o lpg już nie wspomnę) to ja bym nic innego niż Monroe HD nie zakładał :wink:
                                                    Jestem tuż przed wyborem zestawu na tył, mam OII Tour + LPG, combii, zapas w bagazniku, lewarek, sporo gratów, bez haka. Obecenie 35,5cm tył, przód 40. Chce mieć wynik 40 przy takim srednim obciązeniu tyłu, ale wożę sporo gratów (do 200-300kg łącznie), często pasażer z przodu.

                                                    Pytanie, aby to uzyskać (tył na 40cm): Brać:
                                                    1) Lesjo 4285720+ podkłądki gumowe 29mm (oryginał 9mm) pod springi + JAKIE amorki by ogarnęły tą podkłądkę gumową grubszą o 20mm? (KYB Excel-G 344459)?
                                                    Czy 2) Monroe 3349 + podkładka gumowa 29mm (nie oryginał 9mm) pod springi + jakie amorki i czy wtedy nie bedzie 44cm (jak mówią, że wymienili tylko Monroe 3349 (zakladam ze z oryginalna guma talerzową 9mm) i maja 41-42cm na tyle?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X